Advies

Functionele inrichting voor recordsmanagement in een platform als Microsoft 365 vraagt om kennis en ervaring met digitaal werken en digitaal archiveren, de wet- en regelgeving, alsmede leveranciers-onafhankelijke, up to date functionele kennis van Microsoft 365 en SharePoint Online. Ik beschik over die langdurige ervaring. En over actuele kennis van de functionele inrichting van Microsoft 365 en SharePoint Online, waaronder de mogelijkheden en beperkingen van recordsmanagement. Mogelijke advies activiteiten:

Ondersteuning functionele inrichting documentmanagement- en recordsmanagement functies in Microsoft 365:

  • strategische keuzes bij archiving-by-design, relatie tot DMS/zaaksysteem
  • recordsmanagement opties (retentielabels, bewaarbeleid)
  • team-/teamsite provisioning
  • metadata, inhoudstypen en documentsets;
  • versiebeheer en bewaarbeleid;
  • rollen/rollengroepen voor beheer, autorisatie en toegankelijkheid;
  • wettelijke vereisten uit Archiefwet en AVG

Audit of second opinion op uw ontwerp, plan of implementatie van Microsoft 365 / SharePoint archivering:

  • audit of second opinion op informatieplan of – architectuur, functioneel ontwerp, implementatieplan of programma van eisen;
  • audit of second opinion op inrichting van recordsmanagement in Microsoft 365 en/of SharePoint Online

Als toetssteen of meetlat voor analyse en advies kan naar wens gebruik worden gemaakt van kwaliteitsnormen, (internationale) standaarden en juridische randvoorwaarden, onder andere ontleend aan NEN/ISO 15489 (2016), ISO16175-2, DUTO modeleisen, Archiefwet, AVG.

Overige dienstverlening